LVMH neemt meerderheidsbelang in familiebedrijf Loro Piana

Loro Piana

Luxeconcern LVMH neemt voor 2 miljard euro een aandeel van 80 procent verworven in het Italiaanse modemerk Loro Piana, schrijft Fashion United. De overige 20 procent blijft in handen van de broers Sergio en Pier Luigi Loro Piana, die tevens de leiding over het bedrijf behouden.

“De Loro Piana familie is trots dat onze naam nu met de LVMH Groep geassocieerd wordt,” liet voorzitter Pier Luigi Loro Piana optekenen in een verklaring. Zijn broer en CEO Sergio Loro Piana voegt daaraan toe: “Door ons bij LVMH te voegen, een groep die opgebouwd is uit een unieke reeks andere historische maisons, zal Loro Piana profiteren van exceptionele synergieën terwijl het zijn traditionele herkomst behoudt.”

Geschiedenis familiebedrijf
LVMH topman Bernard Arnault noemt Loro Piana een ‘zeer uitzonderlijk maison’ en spreekt lovend over de kwaliteit, het vakmanschap en de geschiedenis van het familiebedrijf. “Ik ben ervan overtuigd dat onze groep een goede basis zal vormen voor de verwezenlijking van het aanzienlijke potentieel van Loro Piana”, aldus Arnault in de persverklaring.

Loro Piana staat bekend om zijn luxe kasjmier producten en geldt naar eigen zeggen als de grootste inkoper van ’s werelds beste wolsoorten. In 2012 boekte het bedrijf een omzet van 630 miljoen euro, een stijging van 13,1 procent ten opzichte van 2011.

Blijf op de hoogte met onze maandelijkse nieuwsbrief