Piet Kerkhof ondergaat restyling en wordt Piet

Leiderdorp – Familiebedrijf Piet Kerkhof heeft een complete restyling ondergaan en opent aanstaande vrijdag in Leiderdorp de eerste winkel onder de nieuwe naam Piet.

Retailexpert Yvonne van Dormael werd in 2011 ingehuurd door Peter Kerkhof, de zoon van de oprichter, en aangesteld als algemeen directeur om de Brabantse modeketen nieuw leven in te blazen. “De collectie, marketingstrategie, website en het interieur van Piet Kerkhof waren allemaal verouderd, waardoor ik al snel tot de conclusie kwam dat de retailformule totaal vernieuwd moest worden”, zo zegt Van Dormael tegen FashionUnited. Ook de naam moest anders. “We wilden een naam die onze afkomst niet verloochent, maar die de winkels wel een duidelijkere en eigentijds imago bezorgt. Vandaar Piet.”

Onderscheidend
Uitgangspunten voor de nieuwe retailformule zijn het familiegevoel, de gezelligheid en Brabantse no-nonsense mentaliteit van het familiebedrijf. Zo komt er in de nieuwe winkel een heuse koffiecorner waar je kunt genieten van een kopje koffie met bijvoorbeeld een saucijzenbroodje. Ook de segmentatie van het assortiment is duidelijker zichtbaar en de bewegwijzering in de winkel is aangepast.

Assortiment
De webshop, die afgelopen weekend live is gegaan, heeft ook een make-over ondergaan. Consumenten kunnen nu al online genieten van een vergroot assortiment. In het eerste Piet-filiaal wordt zelfs een nieuwe productcategorie aan het assortiment toegevoegd: sport- en outdoorartikelen. Daarvoor werkt de modeketen samen met Perry Sport. Op de eerste etage van de winkel vind je dan ook een shop-in-shop van Perry Sport.

Oprichting
Piet Kerkhof werd in 1947 opgericht als schoenfabriek door de gelijknamige schoenmaker. In de jaren zestig verdween de schoenproductie uit Nederland, waardoor de fabriek een winkel werd. Naast schoenen voegde Kerkhof later ook kleding toe aan het assortiment. Met de opening van de winkel in Leiderdorp staat de teller nu op 17 vestigingen.

Als de nieuwe retailformule aanslaat, worden de andere filialen volgend jaar ook onder handen genomen. De directrice wil nog geen uitspraken doen over de verwachtingen voor de restyling. Ze laat wel weten dat het familiebedrijf van een omzetgroei uitgaat. “We verwachten dat we zeker weer gaan scoren met Piet.”

Blijf op de hoogte met onze maandelijkse nieuwsbrief