Predicaat hofleverancier goed voor de familie

Amsterdam – Familiebedrijven die het predicaat hofleverancier hebben, staan bij veel consumenten bekend als kwalitatief goede dienstverleners. 

Over niet al te lange tijd zal Koning Willem-Alexander het 500e bedrijf in Nederland het predicaat hofleverancier toekennen, mits hij op hetzelfde tempo doorgaat als zijn moeder. Maar liefst achttien bedrijven ontvingen vorig jaar namelijk uit naam van de koningin het predicaat. Onder het groeiende aantal hofleveranciers bevinden zich opvallend veel familiebedrijven; veelal familiegestuurde ondernemingen waar meerdere generatie in elkaars voetsporen zijn getreden. Uit de ING Vraag van Vandaag blijkt dat het predicaat hofleverancier helpt bij het imago van een familiebedrijf.

Zakelijke kansen
De helft van de ondervraagde consumenten hecht waarde aan het predicaat en associeert het met een hoge kwaliteit. Drie op de tien consumenten heeft echter geen idee of zij ooit iets bij een hofleverancier hebben gekocht. Hier valt dus nog enige winst te behalen.  Wanneer hofleveranciers zich beter profileren, is de kans groot dat ze meer klanten trekken. Zeker met het oog op de aankomende troonswisseling biedt een benoeming tot hofleverancier veel zakelijke kansen.

Hofleverancier Verhallen
Banketbakkerij Verhallen uit Culemborg ontving begin dit jaar het predicaat hofleverancier dankzij het honderdjarig bestaan. Het familiebedrijf is één van de ondernemingen die hier zakelijk gezien wél gebruik van maakt, zeker de periode voor 30 april. “Wij zijn nu druk bezig met het maken van oranje gebak. Tegen klanten kan ik zeggen dat het officieel koninklijke tompouces zijn”, zegt Theo Verhallen, directeur van de familieonderneming. Verhallen was blij verrast toen hij te horen kreeg dat zijn familiebedrijf officieel hofleverancier werd.

Blijf op de hoogte met onze maandelijkse nieuwsbrief